Pagina's

woensdag 22 september 2010

De witte van Hoegaarden : kan de schepen van toerisme van Holsbeek hem brouwen ???

Brouwen is erg in, ook bij schepenen van toerisme.  Op de raad van bestuur van Toerisme Hageland heb ik nogal de gewoonte om een bierpraatje te maken met Rudy, de gezellige toerismeschepen van Holsbeek, die in zijn vrije tijd allerlei biertjes probeert te brouwen voor eigen gebruik.
En.... wat wist schepen Rudy deze keer te vertellen ?  (in volle publiek trouwens).... dat hij er in geslaagd is om de Witte van Hoegaarden te brouwen in zijn garage !
Eerst zien... en daarna geloven... dat is mijn moto.  Of beter nog... eerst proeven... en daarna geloven.  De volgende raad van bestuur gaat door in Holsbeek en deze schepen-brouwer zal sterk uit de hoek moeten komen met zijn Witte, want ik ga 'jureren'.  Ik ga ook een echte Hoegaarden meenemen, 'the one and only' om daar ter plekke te vergelijken.  Toerisme is een geweldige bevoegdheid.  Er staat weer veel op stapel voor 2011, maar ik mag nog niet alles verklappen!  De 2PK-tocht in Hoegaarden, georganiseerd door Toerisme Hageland, was alvast een reuze succes.  De deelnemers vergeleken Hoegaarden met Zuid-Frankrijk, maar dat had ook wel met het goede weer te maken...