Pagina's

vrijdag 10 september 2010

Over beestjes (en een komende veldslag?) op (en rond) de wallen van gravin Alpaïdis

Gravin Alpaïdis heeft Hoegaarden groot gemaakt, dat staat te lezen in de boekjes.  Dat er vroeger 'de wallen van Alpaïdis' waren, dat staat ook in de boekjes (en de 'wallen' van deze grote dame hebben deze keer niets met een gebrek aan dagcrème te maken...).
Maar wat heb ik deze ochtend bij het kraaien van de haan ('om in de beestensector te blijven') geleerd : dat Alpaïdis ook beestjes had rondlopen aan die wallen.  Als inwoners van de Pastorijstraat (Knorrestroat) diep genoeg graven in hun tuin, dan gebeurt het dat ze restanten vinden van die kadavers.  Beestjes die rond het kasteel liepen en van de gravin waren...en er is daar nog iets over te vertellen dat mijn bron mij liever persoonlijk wil meedelen.... ik ben nieuwsgierig.  Zou het té pikant zijn voor Facebook of mail ??

Al deze informatie werd mij toevertrouwd in een (openbare) Facebookdiscussie met een lid van de oppostie.  Het ging erover in welke straat we de veldslag voor het behoud van onze Hoegaardse onafhankelijkheid zouden uitvechten  (een leger van 6600  Hoegaardiers tegen het fusieballonnetje dat Minister Bourgeois onlangs opliet).  Zelf vond ik de Bley nogal geschikt omdat daar nog ooit Lodewijk 14 gekampeerd en gevochten heeft.  Mijn opponerende facebookvriend vond de Knorrestroat geschikter omwille van de straffe geschiedenis.   Misschien zijn er nog meer geschikte locaties ?