De uitspraak staat in het tijdschrift ‘Ondernemen’, het blad van VKW. Het was een conclusie van een studiemomoment over 2.0 (= de nieuwe sociale media, zoals Facebook, blogs en twitter…) :
Bloggen kan je vergelijken met wat er gebeurt tijdens de koffiepauze : mensen wisselen uit waarmee ze bezig zijn en wat hen bezig houdt’.
Nog een paar conclusies van deze studiedag voor bedrijven :
- ‘Denk vooral niet dat sociale media ‘soft’ zijn : je mag er harde prestatie-indicatoren vooropstellen en meetbare ‘return on investment’ verwachten.’
- ‘Er is geen sluitingsdag op de sociale media. Als je eraan begint, ga dan voor 100%’.
Mijn persoonlijke conclusie : Ik wil ook een blog op het werk, ik ben er ongeduldig voor, maar dat moet volgens huisstijl enzovoort. Dan loop ik binnenkort niet alleen met 2 GSM’s rond, maar dan heb ik ook nog 2 blogs te onderhouden. En dan beginnen twitteren. Misschien moet ik het slapen gewoon afschaffen ?