Pagina's

dinsdag 27 september 2011

Politieke bijles gehad in Veltem-Beisem

Op een feestje van het werk in Veltem-Beisem, deelgemeente van Herent, heb ik één en ander bijgeleerd van burgemeester Willy Kuypers (partij WIJ), 75 jaar, al jaren burgervader,  Vlaams en Europees parlementair geweest.  Het feestje was ter gelegenheid van het 5-jarig bestaan van ons strijkatelier in de pastorie van Veltem.
Er waren overeenkomsten én verschillen met uw schepen uit de Bley.
PUNT 1 : Willy was nog niet binnen op het feestje of hij was al kleine straatmankementjes aan het opschrijven op zijn altijd aanwezig notitieboekje in zijn hemdzak.
Overeenkomst : alles opschrijven wat je wil dat verandert
Verschil : ik zet het in mijn blackberry, Willy schrijft het in zijn boekje (zeker zo handig ! Schepen Havet heeft ook zo'n boekje).
PUNT 2 : op jaarbasis gaat burgemeester Willy naar 43 buurtfeesten.
Verschil : in Hoegaarden worden lokale politici helaas quasi niet uitgenodigd voor de buurtfeesten.  Mogelijks heeft de 100 euro subsidie per feestje in Herent er iets mee te maken.
PUNT 3 : Ook Veltem-Beisem is een Luikse enclave geweest ! (wist ik niet)

Conclusie van de burgervader van Herent : als de Hoegaardiers hun schepen uit de Bley ooit beu zijn, mag ik altijd politiek asiel vragen in Herent !
Een leuke avond !
Beelden van het feestje : http://huishoudblog.be/2011/09/strijkatelier-veltem-beisem-strijkt-50-000-hemden/