Pagina's

woensdag 11 april 2012

Wat hebben we vandaag bijgeleerd ? (over fietssuggestiestroken)

Tja, toen ik zeer lang geleden mijn theoretisch rij-examen moest gaan afleggen, bestonden er nog geen fietssuggestiestroken.  Nu dus wel en ik vind het zeer handig voor fietsers.  Ik ben erg tevreden over de brede fietssuggestiestrook op mijn weg naar het gemeentehuis.  Behalve.... wat heb ik nu vandaag ontdekt : dat je daar mag op parkeren.  Dochter Marie en ik hadden er een discussie over, temeer omdat ik al 'van mijn oren' aan het maken was omdat er in de Stationsstraat geparkeerd was op de fietssuggestiestrook en ik dus niet doorkon met de fiets.
Beetje snuffelen op internet leert dat een fietssuggestiestrook nog niet opgenomen is in het verkeersreglement(???).  Doordat het deel uitmaakt van de rijbaan, mag je er alles op doen wat je op de rijbaan mag doen, dus ook parkeren.  Het klinkt logisch, maar in praktijk ziet het er een beetje vreemd uit.  Ik vermoed dat je dan als fietser gewoon de geparkeerde auto moet inhalen............

De foto komt van internet, genomen in een andere gmeente.