Pagina's

vrijdag 4 juli 2014

Geef je suggesties rond het windpark door via de website, zo wordt door Storm/Elicio gevraagd


Via deze website heb ik net mijn suggestie gepost :
http://www.windparke40.be/
Je kan niet meegenieten van mijn suggestie, want de suggesties van de inwoners zijn 'verborgen', maar ik vat ze even samen :
Eigenlijk heb ik gesteld dat je geen zinnige suggesties op vlak van ruimtelijke inplanting kan geven als de projectontwikkelaar niet eerst een visuele simulatie maakt van elke molen vanuit elke richting/woning.  Met de huidige technieken is dat perfect mogelijk.  De ene keer zal het zijn zoals links, de andere keer zoals rechts, of zoals hieronder, afhankelijk van waar je staat. Wij hadden deze vraag voor een simulatie al op het schepencollege gesteld, maar nog steeds geen simulatie gezien.  Ik heb dus laten weten dat het voor mij zonder deze simulatie onmogelijk is om suggesties te doen.  Op deze manier heeft de inspraakronde weinig zin.
Natuurlijk kan je op zich niets tegen windenergie hebben, maar ik wil als schepen van toerisme graag weten welke visuele impact dit heeft ons mooi dorp en het landschap. Maar in deze fase is dat dus niet mogelijk omdat die simulatie er niet is op het moment van de inspraakfase.
Vanzelfsprekend wil ik ook graag weten hoe de lusten en de lasten verdeeld worden.  Niet alleen lusten voor de windontwikkelaar en de eigenaar van de grond maar ook voor wie de lasten heeft.  Deze vraag heb ik mondeling gesteld op de infovergadering in het Kouterhof.  Er werd gesteld dat je ook op dat vlak suggesties zou kunnen doen....  Ik nodig je uit om eens naar de website te gaan en ook eens op alle knopjes te duwen en dan je suggesties te doen.