Pagina's

zondag 6 juli 2014

Nog een weekje genieten van een vrije markteconomie.... ik ga 2 weken in schaarste leven

Nu pas tijd gehad om onze reis naar Cuba een beetje praktisch voor te bereiden.  Dat er quasi geen WIFI was, dat had ik al laten weten, dus je gaat niet kunnen meegenieten via mijn blogberichten ; die zullen namelijk niet 'gepost' geraken.  Bovendien : er is vaak geen electriciteit (of geen water) en... je mag je smartphone niet meenemen omdat er een GPS opstaat (de logica hiervan is mij helemaal zoek).
Pinnen (bancontacten) gaat niet, toch niet voor niet-Cubanen.   Je neemt best cash geld mee (in euro's) en als je tekort hebt, moet je binnen in de bank gaan afhalen.  Er zijn trouwens 2 soorten pesos : voor Cubanen en voor buitenlanders.
O en gisteren gehoord : best ook WC-papier meenemen.  Want als de Cubaanse fabriek er toevallig geen gemaakt heeft, is er geen voorradig.
Tof .  Wordt weer een beetje teambuilden met mijn echtgenoot.  In de huurauto waar we het eiland zullen mee doorkruisen staat vanzelfsprekend geen GPS en vermits ik Spaans leren heb uitgesteld tot op het vliegtuig....