Pagina's

maandag 8 december 2014

Drukke agenda

Maandagochtend naar Aarschot, naar het pas opgerichte Huis van het Kind.
In de namiddag naar het gemeentehuis en De Tuinen, behoorlijk wat te bespreken.
's Avonds schepencollege.
Dinsdag een prachtige dag.  Samen met Hoegaardier Katleen van de Klank van Roos (zie website http://www.deklankvanroos.be/) rij ik in de zeer vroege ochtend naar Merchtem, waar zij een muzikale activiteit van Villa Bomma begeleidt.   Villa Bomma is een intergenerationeel project (senioren en peuters), met steun van het Europese platteland.  Het project organiseert in de Vlaamse Rand heel wat leuke activiteiten met senioren en peuters in kinderdagverblijven en bij onthaalouders.  In Merchtem is het in de CADO (Collectieve Dagopvang) te doen.  We gaan er intergenerationeel musiceren, peuters en bejaarden samen.  De pers vindt het precies ook erg interessant, want ik krijg om 7 u in de ochtend al telefoon van Radio 2 (luisteren om half 8) en ik vermoed dat de regionale TV er ook wel zal zijn.
Na de middag zou ik mij moeten reppen naar het Pajottenland, ook voor het Huis van het Kind, maar ik betwijfel of dat gaat lukken.
In de vooravond naar het gemeentehuis.  's Avonds gemeenteraad (je bent welkom!).
Woensdag naar het gemeentehuis en... ik wil eens ga shoppen.
Woensdagavond vergadering over wereldoorlog I in het gemeentehuis.
Donderdag op het werk communicatie-overleg en voorbereiding Week van de Zorg 2015.  's Avonds PWA-vergadering.  Dat zal interessant zijn : door de staatshervorming wordt dit een Vlaamse bevoegdheid en zal er één en ander veranderen.
Vrijdag Raad van Bestuur van Kind en Preventie in Brussel.  In de namiddag naar Langdorp met een paar schepenen uit de regio voor een (voorlopig) discreet overleg.  Ten gepaste tijde hoor je hier meer van.
's Avonds verjaardagsfeestje van onze jongste dochter Marie.  Ze wordt 21, maar zal altijd mijn kleintje blijven.  Je ziet haar hiernaast op haar laatste foto op facebook.  Af en toe nemen mijn 2 dochters blijkbaar samen een schoonheidsmaskertje (zoiets uit het Kruidvat) op hun kot.  Heel gezellig.  Marie lijkt nog zo jong, maar is ondertussen afgestudeerd als journalist en doet nu nog een postgraduaat bedrijfscommunicatie aan de EHSAL bij.  Op vlak van communicatie kan ik haar niets meer wijsmaken.... ze weet er veel meer over dan ik.  (en toch is nog zo jong....).  Over nog veel meer domeinen weet ze trouwens meer dan ik.  Als Alpenden een man tekort heeft om te quizzen, vragen ze beter Marie dan mezelf.  Op vlak van antwoorden weten natuurlijk.  Zelf heb ik dan weer andere troeven : zoals zorgen voor 'sfeer en gezelligheid'...in het quizteam.