Pagina's

woensdag 31 december 2014

Ik wens je een gelukkig jaar ! (en hier lees je wat wat er op mijn bord ligt in 2015)

2015 komt er aan.  Ik hoop dat je veel geluk mag ervaren in 2015 op alle domeinen in je leven.
Zelf plan ik voldoende aandacht te kunnen geven aan mijn familie.  Volgens literatuur moet je dat inplannen.
Zowel op professioneel als politiek vlak zal het zeer druk worden.  Professioneel wordt het druk met de nieuwe Huizen van het Kind (startdatum 1 januari), waar ik vaak met mijn 2 professionele petten aan participeer.  Zowel vanuit de kinderopvang als vanuit de preventieve gezinsondersteuning (Kind en Preventie).  En zoals altijd zal ik het niet kunnen laten om projecten in te dienen (en dan achteraf vaststellen dat het veel werk is om die ook nog uit te voeren.  De geschiedenis herhaalt zich).
Politiek wordt het nog veel drukker. De ruimtelijke uitvoeringsplannen (opgestart in 2014) zullen verder uitgewerkt en uitgevoerd moeten worden.  Niet zo simpel, want die RUP's hangen samen met een aantal strategische keuzes van het gemeentebestuur en daarvoor mag je niet over één nacht ijs gaan.  Zodra ze echt vorm krijgen, hoor jij als inwoner er meer van, want er zullen openbare onderzoeken opgestart worden.  Ruimtelijke ordening is eigenlijk het belangrijkste domein van een gemeente (volgens mij toch) omdat binnen dat domein bepaald wordt hoe een gemeente er zal uitzien.  (idem voor Vlaanderen trouwens).
Over openbare onderzoeken gesproken, 2015 zal ook een woelig jaar worden voor wat betreft de plannen van Storm/Elicio rond hun windturbinepark aan de E40.  Ook daar zal jij als inwoner je zegje kunnen doen.
In 2015 zullen we ook bevallen van een (hopelijk) bevredigende nieuwe gemeentelijke website.  Het werk dat hier van de diensten verwacht wordt, is niet te onderschatten.  Ik heb er alle begrip voor.  Chapeau trouwens voor al het werk dat de gemeentelijke diensten verrichten.  Als inwoner zie je niet altijd 'wat er allemaal bij hun job komt kijken'.
Op vlak van cultuur weet ik dat de verenigingen ervoor zullen zorgen dat je geen enkel weekend zult moeten thuisblijven, dat je eigenlijk nooit zal moeten koken (zo veel restaurantdagen) en dat er weer heel wat leuke dingen zullen te beleven zijn.  De werkgroep wereldoorlog I zal een programma uitwerken rond 11 november
In het voorjaar zal een grote publieksactiviteit doorgaan in De Tuinen (meer uitleg volgt) en rond Palmzondag ontvangen we onze (vele) nieuwe inwoners.  Misschien ben je er wel bij?