Pagina's

zondag 21 december 2014

Prettige kerstvakantie aan iedereen !

Kerstvakantie, de ideale tijd om te genieten van wie je lief is.  Dat ben ik de ganse vakantie van plan.  Wel spijtig dat mijn dochters in volle blok zitten (onmiddellijk na de kerstvakantie examens).  Het ziet er moeilijke materie uit, bij beide.   Zelf heb ik mij vandaag nuttig gemaakt door een ganse dag papieren op te ruimen en weg te gooien.  Sommige staken nog in de verhuisdoos van 12 jaar geleden, toen we van Bierbeek naar Hoegaarden zijn gaan wonen.  Veel papieren teruggevonden, zoals mijn diploma's.  Niet dat je dat papiertje ooit nodig hebt.  Op mijn ganse loopbaan (van ondertussen toch bijna dertig jaar) heb ik maar één keer mijn diploma moeten naar boven toveren en dat was... omdat de organisatie er subsidies voor kreeg.   Ook nog Peter zijn militiepapieren teruggevonden (en ook de papieren dat hij 'niet meer nuttig is' voor het vaderland, 'vrijgesteld van dienst dus... wegens leeftijd.)

En mijn handgeschreven speech teruggevonden van op mijn afscheidsfeestje toen ik na dertien jaar het bekeken hield bij KBC.  Een memorabel feestje (we hebben toen veel liedjes gezongen), ik had erg leuke collega's, maar ik was toe aan andere oorden.  Die andere oorden hadden wel dezelfde roots als KBC, maar weliswaar met een socialer doel dan een beursgenoteerde bank.

Echt een lange kerstvakantie voor de boeg. Niet iedereen heeft zo veel verlof als ik, daar ben ik mij goed bewust van.  Peter werkt morgen gewoon, een afspraak in Amsterdam en... ik ga mee, niet naar de afspraak, maar om te verdwalen in de Jordaan en de Negen Straatjes.  Voor de veiligheid neem ik het boekje 100% Amsterdam mee.  Ik wil wat gaan 'rommelmarkten' en 'vintagen' in Amsterdam.  Op de foto rechts zie je alvast de affiche van de 'flea market' op het Waterlooplein.

En wat heb ik voor mijn lezers in petto volgend jaar ?  Daar heb ik zitten over nadenken, terwijl ik 2 dagen medisch 'huisarrest' had : ik ga minder frequent bloggen in 2015, ongeveer een twee keer per week, maar met iets meer diepgang en minder 'faits divers'.  De activiteiten die er te doen zijn, lees je wel op de andere media.