Pagina's

zondag 1 maart 2015

Drukke week op komst

 
 
Drukte op vele fronten de volgende week
Maandag naar gemeentehuis.  ’s Avonds schepencollege.
Dinsdag leef ik als een nomade.  Eerst naar kantoor Wijgmaal, om 1 uur word ik verwacht in het Huis van het Kind Pajottenland (in één van die schattige kleine gemeenten).  Om 16 u is die vergadering meestal wel gedaan, MAAR ik moet voor het werk om 20 u al in Beersel zijn (dezelfde kant van Brussel).  Dus zal ik creatief genoeg moeten zijn om mij in die mooie streek wat bezig te houden.  Misschien neem ik wel mijn loopschoenen mee voor in het provinciaal domein van Huizingen of zo… kwestie van niet te veel bergop te hebben.
Woensdag eerst naar het gemeentehuis.  In de namiddag persconferentie van een project op het werk in Linter (Spring in ’t veld, een Europees plattelandsproject).  Om 6 u ’s avonds word ik al in Brussel verwacht voor de ‘Womed Award’, de hoogdag van Markant, de prijsuitreiking voor de vrouwelijk ondernemer van 2014.  De prijs wordt overhandigd door prinses Mathilde.  Zelf ben ik aanwezig als voorzitter van Kind en Preventie, waarvan Markant, net als de andere christelijke vrouwenorganisaties Femma en KVLV, stichtend bestuurder is.
Dit vrouwenfeestje is ‘avondvullend’, waardoor ik forfait zal moeten geven op de CD&V-vergadering woensdag.
Donderdag naar het provinciehuis voor een studiedag rond kansarmoede.  Nog te veel kinderen leven in kansarmoede.  Goede kinderopvang is één van de wapens hiertegen.  ’s Avonds vind je mij op het Economisch Congres in Tienen (voor de eerste keer in gezelschap van mijn echtgenoot – kwestie van mekaar eens te zien hé).  Hoegaarden is partner van de business club, dus we moeten daar goed vertegenwoordigd zijn.
Vrijdag naar Leuven naar het VAC voor overleg met Milieu Vlaanderen over het milieu-effectenrapport Windpark E40.  Laten we hopen dat ze oor hebben naar onze verzuchtingen.   Daarna, op het provinciehuis, maar voor het werk dan, een vergadering over ons innovatief welzijnsproject ‘Taaltantes’, dat vorige week in de prijzen is gevallen.
Een week waar mijn 3 (eigenlijk 4 als ik thuis meetel) weer helemaal samen komen.