Pagina's

maandag 2 maart 2015

Over de banken denk ik toch 'het mijne'

Ook al heb ik vroeger nog in een bank gewerkt, bankzaken interesseren mij eigenlijk geen....
Zo af en toe stel ik via mijn online bankieren een vraagje als ik van de één of andere iets gehoord heb, waar ik dan het fijne wil van weten.  Van sommige antwoorden val ik wel ongeveer van mijn stoel.  Bijvoorbeeld vandaag het antwoord dat ik kreeg i.v.m. mijn pensioensparen.
Mijn vraag : Hoeveel houdt de bank af van elke storting (instapkosten).  Antwoord : 5% !
Mijn vraag : Hoeveel is de interest die je krijgt op de stortingen momenteel.  Antwoord : 1,5%.
Dat wil zeggen dat je eigenlijk, los van fiscale aftrek, je geld 3 jaar voor niets op de bank staat.  Tja , om de bankkosten te betalen, terwijl alles toch automatisch verloopt.