Pagina's

woensdag 1 april 2009

Gambrinus, koning van het bier

maar ook : geveld door een Nederlander. In alle geval, onze burgemeester mag zich nu wel ridder van het bier noemen : http://hoegaarden.cdenv.be/Nieuwsbericht.5934.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=17259&tx_ttnews[backPid]=5947 En... ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel graag jonkvrouw of Edeldame van Gambrinus was geweest. Maar ja, ik ken mijn plaats. Ik moet er mij bij neerleggen dat ik in Hoegaarden ook nooit apostel van het genootschap, lid van de 5 geslachten of borgher van Hoegaarden zal worden. Ik blijk alles tegen te hebben om ooit opgenomen te worden in zulke intrigerende Hoegaardse clubs : vrouw én nieuw in Hoegaarden én niet in staat om in te trouwen in één van de oude geslachten. Wegens al getrouwd met een Oost-Vlaming... die dan nog notabene in Nederland werkt, net het volk dat Gambrinus in de pan heeft gehakt... Of heeft er iemand een suggestie hoe ik wel een blitzcarrière in deze Hoegaardse historische genootschappen zou kunnen maken ?? Als nieuwe Hoegaardier én als vrouw....