Pagina's

zaterdag 4 april 2009

ik heb mij laten verleiden

op de garageverkoop bij hoeve Cipers. Voor 2 euro heb ik een zeer intrigerend curiosum gekocht, maar ik weet eigenlijk niet waarvoor het dient. Het is metaal en heeft vroeger op een staaf of rijtuig gestaan ? De ene kant is mooi gesjabloneerd, de andere kant is eens overschilderd en overplakt met een papier waar opstaat Kegelspel en het jaartal 1892. Onder dat papier staat iets van 'De straatjongens. En helemaal oorspronkelijk het embleem van de post (hoorn). Misschien heeft het wel gediend in een karnavalstoet. Was die er vroeger in Hoegaarden ? Weet je wat, ik neem mijn curiosum eens mee naar meester Guilluy.
Op de foto's : mijn nieuw curiosum. Wie weet wat het is ????????
Voor de liefhebbers : er waren ook oude houten biervaten voor 10 euro. Mijn man wou er zo één meenemen, maar ze waren niet te tillen... Of 'bascules' voor meel, oude plakkaten, oude stoelen. En... weer een ontdekking gedaan : de familie Vermeulen is nog veel meer ervaringsdeskundige op vlak van rommelmarkten dan ikzelf.