Pagina's

vrijdag 3 april 2009

uit de oude doos

van KVLV Outgaarden. Ik had beter geschiedenis gestudeerd, ik ben zo'n nostalgisch beestje. Gisteren op de voorbereiding van 250j kerk werd ik helemaal week van een brief uit 1944 die door de nieuwe onderpastoor van Hoegaarden aan het Davidsfonds werd geschreven. Al deze brieven worden momenteel bewaard op KADOC in Leuven. JP DD heeft er natuurlijk kopies van in zijn map gestoken. Ik vind dat we die allemaal eens moeten inkaderen en een tentoonstelling organiseren. Maar wat de oude brieven van KVLV Outgaarden nu betreft. Er is een oude uitnodigingsbrief voor een feestvergadering teruggevonden. De leden werden aangesproken met 'beste gildezuster'. Sprekers (in dit geval een E.H. en de eigen proost) hielden toen geen lezing, maar een 'spreekbeurt'. En het feestmenu was om je vingers van af te likken : - koude schotel - aspergeroomsoep - braadkippen met kampernoeliesaus en kroketten - ijskreem met slagroom - koffie met een glacéke Amai, in Outgaarden konden ze goed eten. Zie mijn vroeger bericht over de Bachusvrienden die met 8 leden 9 kilo vis opaten op een souper. En... voor het feestmaal van KVLV moest iedereen zijn eigen bestek meebrengen. De huidige voorzitster beweert dat zij dat niet meer geweten heeft, maar zelfs ik heb dat nog meegemaakt. Ik mocht als kind altijd mee met mijn moeder, die bestuurslid was in Wange, en daar heb ik dat nog geweten. En toen ik later op kamp ging, nam ik ook altijd mijn eigen bestek mee. In alle geval , KVLV Outgaarden is veel hipper geworden tegenwoordig. Ze scannen alles uit de oude doos in en hebben een heuse brochure ontworpen, die wij vanuit Toerisme Hoegaarden nadien zullen adopteren om aan de toeristen te geven, onder andere in de nieuwe Bed and Breakfast l'Epicurie, waar we trouwens op 26 april tijdens 'Dorp op de Kaart' allemaal een kijkje kunnen gaan nemen. En ... zij hebben zelf een logo ontworpen voor 50 j KVLV Outgaarden. Als ik beter met PC zou kunnen werken, zou ik het kunnen 'uploaden'.