Pagina's

vrijdag 25 juni 2010

Afsluitmoment 'Met belgerinkel naar school', het gastronomisch (?) gedeelte

Het begint een gewoonte te worden.  De ochtend dat de schoolkinderen hun prijsjes mogen komen afhalen in het gemeentehuis, vind je de milieudienst (inclusief schepen) in de keuken.  Wij bereiden dan een 'duurzame' receptie met drankjes van Oxfam en fruitslaatjes van hier.
Ik had de indruk dat de collega's van de milieudienst normaal niet zelf in de keuken staan.   Zo hebben we vandaag geleerd dat je voor een grote kom fruitsla niet begint met de rode besjes om dan daarna daar kilo's gesneden hard fruit op te leggen.  Toen de fruitsla klaar was, bleef er van onze besjes alleen sap over.
Maar kom, de leerlingen waren opgetogen.  Meer sfeerbeelden van dit leuke VIP-moment voor de fietsende scholieren volgen later.  Ik heb nog een druk programma deze avond.  Ik doe nu woensdag 3de zit voor diploma 'start to run' (1ste en 2de zit was ik bezet), dus ik moet nog rap gaan oefenen.  Daarna vertrek ik (romantische weekendplannen), maar zondag kom ik zeker naar 'het varken aan spit' voor Kom op Tegen Kanker in Meldert.
Nog belangrijk : de kinderen hebben 707 kg CO2 bespaard door 1 maand naar school te fietsen en hebben een afstand Hoegaarden-Caïro afgelegd.
Foto's links : de milieudienst : You always find them in the kitchen at parties
Foto's rechts : het resultaat :  het mocht er best wezen (3 beginners in de keuken)