De Post heeft een nieuw logo en heet nu B-Post..... daarmee zouden ze klaar zijn om de concurrentie met de privé aan te gaan, dat was het nieuws op radio en op Standaard online.
Ik heb gereageerd op de blog van De Standaard online, vanuit het standpunt als schepen van communicatie van Hoegaarden. Zie hier mijn integrale reactie die ik aan De Standaard heb bezorgd :
Ik ben niet zo zeker of De Post op alle vlakken klaar is om de concurrentiestrijd met privébedrijven aan te gaan. In een gemeente zoals Hoegaarden, met nog geen 3000 postadressen slaagt De Post er niet in om ons Gemeentelijk Infoblad op een correcte manier te verspreiden. Als de gemeentelijke communicatiedienst het correct aantal bladen afgeeft aan De Post, mogen we er zeker van zijn dat bepaalde straten van Hoegaarden het blad NIET gekregen hebben. Sommige straten van onze buurgemeente Tienen hebben wél het Hoegaards blad gekregen. In Boutersem heeft de burgemeester uit protest als zelf zijn Gemeentelijk Infoblad gebust. Doordat de post er niet in slaagt om zijn postroutes af te stemmen op de gemeentegrenzen, hebben wij als kleine gemeente een méérkost van 200 infobladen (+frankeerkost). Om maar te zwijgen van het te veel gedrukte papier (milieukost). Als B-Post wil competitief zijn met de privé zullen ze toch zulk een simpel probleem moeten kunnen oplossen.