Pagina's

donderdag 12 januari 2012

Hoe zit dat nu met (het beeld van) Lumumba in Hoegaarden ?

 


Een tijdje geleden liet ik u meegenieten van het (witte) sjabloon van Lumumba en de (bruine) activistische kunstenaar die zijn kunstwerk achterna gereisd is vanuit Merelbeke naar Hoegaarden.
De kunstenaar is Enca Caen, hij heeft reeds naam en faam verworven tot in de hoogste rangen van de poltiek.
Het beeld moest nog afgewerkt worden, dat had ik toen gezegd.
Wel wel... moge ik u presenteren.... het afgewerkte beeld van de gearresteerde Lumumba. Handen geboeid, klein gehouden door een driekleur....  FOTO ONDERAAN DIT BERICHT.
Enca Caen en Lumumba, klaar voor actie.
Zelf heb ik deze foto's van een Hoegaardse facebookpagina gehaald. De kunstenaar ken ik nog niet persoonlijk, maar daar komt binnenkort verandering in, want de eigenaar van de facebookpagina heeft voor mij een afspraak met de kunstenaar geregeld.... Het voorrecht van schepen van cultuur te zijn hé....