Pagina's

dinsdag 31 januari 2012

Bericht via mail van mijn moeder, over mijn (politieke!) familieverwanten in Meldert)

Hé, mijn mama is wel erg hip hé... ze leest mijn blog en... als ze niet akkoord is, stuurt ze mij een mail.
Deze keer over de familiebanden...   Een paar dagen geleden had ik het op mijn blog al over de Meldertse Hendrickx-band met mijn familie.  Uit de mail van mijn mama blijk ik zelfs POLITIEKE voorfamilie  in Meldert te hebben (Zelfs een burgemeester !).  Ik vind het nog steeds erg ingewikkeld.  En heeft die burgemeester nu iets met die René Hendrickx-straat te maken ????
Ik druk de mail van mijn mama integraal af.  Zelf moet ik toegeven dat ik uitermate slecht ben in familiebanden.
Hopelijk vergeeft de rest van de familie het mij....
Mijn moeder reageert :

In familieaangelegeheden ben je inderdaad niet sterk.
Het is niet via de Olemansen dat wij familie zijn, Het is via Gaston Hendrickx zelf.
Zijn echtgenote Elza heeft bij mij in de klas gezeten en is de dochter van de beenhouwer uit Meldert,en zijn broer is  Nonkel René Olemans, was bakker in Leuven en gehuwd met Julia Lefèvre.
Tegen de tak die familie zijn via Bomma Savonet zeggen ze 'die van de molen'. Die Hendrickx zijn vrouw was van Kumtich en een Savonet.zus van Mijn Grootvader Hubert Savonet.
Dat was Eduard Hendrickx en de peter van Bomma en BURGEMEESTER  in Meldert; en die had allemaal zonen, dus de vader van Gaston, Alsook de vader van Monique Hendrickx (echtgenote Robijns) aan de kerk gerestaureerde woning en haar broer was Lucien(overleden en vrouw Christiane hertrouwd met Sué) die vaders waren allemaal neven van Bomma.Dus ge ziet waar ge uw politiek vandaan haalt.
Ge hebt in Meldert dus nog veel familie, dus familie leren kennen !!