Pagina's

donderdag 12 januari 2012

Hoegaarden schrijft! vervolg...



Op Anneke Alderweireldt haar facebookpagina kan je al een beetje 'neuzen' waarover het project Hoegaarden Schrijft! zal gaan.  Gewoon... over schrijven.  En niet alleen journalisten of auteurs hebben iets met schrijven.  Ook kalligrafisten (zoals Gin en Anneke), verzamelaars van pennen, verenigingen, twitterende studenten....  veel mensen houden van schrijven.
En... zoals het in onze mooie bib aan de muur hangt... 'Je moet geen boek schrijven om je verhaal te vertellen'.  Kijk maar naar mijn blog.  Ik raak mijn verhaal toch ook kwijt zonder een boek te schrijven.
In alle geval, het wordt HET project van het jaar.
Zelf had ik de eer om even aanwezig te zijn op de laatste vergadering aan de keukentafel van de (schrijvende) familie Permentier (Molenstraat Meldert).  Aan keukentafels ontstaan de beste projecten.... en de wildste ideeën.
Iedereen die 'iets heeft' met schrijven, verhalen vertellen enz... wordt uitgenodigd om mee te denken/doen.
Zelf heb ik een nieuwe discipline leren kennen door deze schrijfgroep : Pompoenschrijven.  Je hoort er later meer over.... Het zou in De Tuinen kunnen gebeuren.