Pagina's

maandag 24 september 2012

Meer vrouwen in de politiek, daar wordt de politiek beter van

Het soort uitspraken zoals 'Stem Vrouw', heb je mij nog niet vaak horen doen, ook al ben ik regiovoorzitter van Vrouw en Maatschappij en werd dit eigenlijk al 4 jaar van mij verwacht.  Ik vind dat je op mensen moet stemmen omwille van hun competenties, of het nu mannen of vrouwen zijn,  is minder relevant.
Maar toch...hoe langer ik in de politiek zit, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat méér vrouw beter is voor de politiek.  De klemtonen van vrouwen liggen anders en... om het in managementtermen te zeggen : vrouwen gaan ook voor het 'proces', hechten veel meer belang aan de manier waarop beslissingen genomen worden.  Aandacht voor inspraak en communicatie bijvoorbeeld.  Het resultaat is natuurlijk erg belangrijk, maar het ook het 'proces' , de manier waarop, is in deze hedendaagse tijden een must.  En laten vrouwen daar nu net iets beter in zijn dan mannen...  Ik spreek uit ervaring.
Mijn stemadvies voor 14 oktober : Stem Vrouw.  Je wordt er beter van.  We hebben er 8 op onze lijst staan.  Allemaal stuk voor stuk de beste.
(vanzelfsprekend zijn ook de mannen op onze lijst de beste - ook zij hebben mijn stem - maar stiekem hoop ik toch dat we een erg vrouwelijk gemeentebestuur krijgen - oranje gekleurd - maar dat had je wel begrepen....).