Pagina's

maandag 4 januari 2010

dringend op zoek naar (zeer) oude foto Paenhuys

Ons historisch brouwleerpad begint vorm te krijgen, met als belangrijkste tussenstop Het Paenhuys, vroeger een huurbrouwerij voor wie geen eigen brouwerij had.
Om de pancarte of de flyer 'op te smukken' opdat de (bier)recreant zich een beeld kan vormen van hoe het vroeger allemaal was, ben ik op zoek naar een zeer specifieke foto. Het is de smidse van het Paenhuys (of de muur richting vijver) met een groep mensen ervoor met lange rokken, wat kinderen, enzovoort. Ik kan mij niet meer herinneren waar ik die foto gezien heb, ik dacht in de (bier)manuscripten van meester Guilluy, maar daar staat hij niet in. Mogelijks op één of andere website, maar ik vind hem niet terug. Of was het ooit in een boekje dat ik ontleend heb??
WIE HELPT MIJ ???
Als beloning nodig ik je persoonlijk uit op de feestelijke inhuldiging van het brouwleerpad, een inzegening met bier natuurlijk.