Pagina's

maandag 25 januari 2010

Te proeven tijdens mijn e-loze week in Bohan sur Semois : Ours de Bohan (bier !)



citaat van de website van Bohan :

Een pelgrim die vaten bier transporteerde van Bouillon naar Bohan voor het feest van de nieuwe parochiekerk werd door de verschrikkelijke beer verrast. Hij opende twee vaten en klom in een 100-jarige eik. De beer dronk zoveel bier dat hij insliep op de kar... en gevangen werd. Tegenwoordig is de beer van Bohan nog steeds levend, maar dan onder meer als bier.  Dit bier is een donker bier van hoge gisting, het wordt in Boullion sur Semois gebrouwen op ambachtelijke wijze. Het is een fris bitter zeer smakelijk bier met hoog alcohol percentage.

Conclusie : Ik ga die week niet alleen 'leven van de liefde' en mijn stapschoenen. Ik ga ook af en toe proeven van iets anders.

Foto : ours de bohan.  Ik heb een vermoeden dat ik voor mijn biercollega op KVLV een flesje ga meebrengen.