Pagina's

donderdag 27 februari 2014

Het mooie Herne (Pajottenland) ontdekt (en een man die onze stem verdient!)

Voor de persconferentie Huis van het Kind Pajottenland was ik op bezoek in het mooie Herne, in het landelijke Pajottenland.
Pittoresk dorp, pittoreske raadzaal ook, hij lijkt een beetje op de raadzaal van Jodoigne (met de houten balken, maar dan in het klein).
Herne heeft wel één en ander gemeenschappelijk met Hoegaarden, daar heb ik het tijdens de 'après' met burgemeester Kris Poelaert (foto) over gehad.  Evenveel inwoners, volstrekte meerderheid voor CD&V, die bij de gemeenteraadsverkiezingen fungeert als 'partij voor iedereen', landelijk (ook trekker van het plattelandsfonds enzovoort), én ook bij de taalgrens.
Op de vergadering had ik eigenlijk 3 petten op : Projectverantwoordelijke Landelijke Kinderopvang, Nationaal voorzitter Kind en Preventie en.... zeker in aanwezigheid van burgemeester Kris ook de pet van 'ambassadeur' van het mooie Hoegaarden, natuurlijk nog nét iets mooier dan Herne.
Burgemeester Poelaert zal binnenkort trouwens ook eens in Hoegaardse velden opduiken en...niet alleen op affiche... hij heeft beloofd om in levende lijve langs te komen om campagne te voeren (een heel speciale campagne!) en hij zou mij verwittigen als het zover is.
In alle geval : mijn stem heeft hij al ! Een Vlaams-Brabants trekpaard in hart en nieren.  Op de federale verkiezingen zal hij echter duwen.  Je vindt hem op de duwersplaats van de CD&V-lijst voor de Kamer.