In
ruim 130 gemeenten ging vandaag de 11.11.11-verkiezingscampagne van start. Via opvallende
verkiezingsborden wil de Noord-Zuidbeweging kandidaat politici dringend
aanmanen het debat ook over internationale thema’s te laten gaan. Ook
11.11.11 Hoegaarden doet mee aan de verkiezingsstrijd met een bord langs de N29
(tussen de koperen ketel en de E40). Gisteren nog mysterieus met enkel de
partijvoorzitters in hawaïhemd, vandaag ook met dringende boodschap: België is
geen eiland. De wereldproblemen zijn ook de onze.
Over minder dan 100
dagen is het zover. Ook in onze gemeente zullen we dan kunnen kiezen voor
nieuwe Vlaamse, Belgische en Europese volksvertegenwoordigers. De moeder aller
verkiezingen, zegt men, en daar wil 11.11.11 expliciet een extra stem in
brengen.
De koepel van de
Vlaamse noord-zuidbeweging, die de krachten bundelt van 60 organisaties en
20.000 vrijwilligers, lanceerde daarom uitzonderlijk een verkiezingscampagne.
Op 173 borden in 130 gemeenten verschenen eerst de beelden van
partijvoorzitters in hawaïhemd, vanmorgen werden die beelden overplakt met de
slogan België is geen eiland – De
wereldproblemen zijn ook de onze. Ook 11.11.11.-Hoegaarden zet zijn
schouders onder deze campagne en plaatste een van de mysterieuze borden langs
de N29 (tussen de koperen ketel en de E40).
Zo is de impact van de klimaatsverandering
extra voelbaar in ontwikkelingslanden, met jaarlijks 300.000 doden. Maar ook
wij zullen niet gespaard worden als we niet drastisch het roer omgooien. Ook
geldstromen stoppen niet aan de grenzen. Jaarlijks onttrekken
belastingparadijzen tussen 550 en 1.000 miljard dollar aan kapitaal uit
ontwikkelingslanden, die daardoor 50 miljard dollar aan belastingen verliezen.
Ook ons kosten zulke constructies geld, waardoor ook wij inkomsten missen. Hoe
lossen we dat op? Daar hebben we nationale én internationale antwoorden voor
nodig.
11.11.11 lanceerde daarom deze campagne en vroeg lokale afdelingen er mee de schouders onder te zetten. Ook 11.11.11.-Hoegaarden deed dat met volle overtuiging. Samen met 11.11.11 roepen we mensen op om via www.geeneiland.be een virtuele kaart aan de voorzitters in hawaïhemd te sturen. “Hoe meer mensen laten merken dat ook zij dit debat willen, hoe groter de kans dat er effectief iets verandert.”
11.11.11 lanceerde daarom deze campagne en vroeg lokale afdelingen er mee de schouders onder te zetten. Ook 11.11.11.-Hoegaarden deed dat met volle overtuiging. Samen met 11.11.11 roepen we mensen op om via www.geeneiland.be een virtuele kaart aan de voorzitters in hawaïhemd te sturen. “Hoe meer mensen laten merken dat ook zij dit debat willen, hoe groter de kans dat er effectief iets verandert.”
OP DE FOTO links : DE TOEKOMST VAN HOEGAARDEN bij de affiche.