Pagina's

woensdag 29 mei 2013

Bezoek van een vriend van Ivanhoe gehad op het gemeentehuis


Bernardus van het Enamecentrum, vriend van Ivanhoe, is mij op de vingers komen tikken (met een zwaard).  Vanaf nu mag ik geen slagveldverhalen meer vertellen op mijn blog.   Ik moet eerst Middelnederlands leren én het strategisch veldslagplan wordt geheim gehouden tot de persconferentie begin augustus.

Ondertussen zullen er nog veel postduiven mee ons geheim overleg ondersteunen.

Wat mag ik u wél nog vertellen (en wat heb ik u gisteren niet verteld)?  Elk van uw Hoegaardse schepenen heeft een individuele opdracht gekregen van Ivanhoe, dat stond ook in de mail.  De opdrachten zijn toepasselijk op een ieders bevoegdheden.  Zelf ben ik bevorderd tot de schepen van postduiven (communicatie) :
 Ik vraeg slechts aen den schout, Ianus-Petrus Van Den Herbergh, dat – voor den duur van zyn verdere bewind – het eersten vat tydens alle koomende kerckemissen weekeindes van d’heerlyckheeden Outgaarden, Hauthem, Meldert en Hoxem door hemzelve en op zyn kosten wordet afgetapt (dit meer dan waerschynlyck tot ’t grootst jolyt van alle aenwezigen, mansmensch, vrouwmensch, jeugdyge, schooyer, dronckeman ofte soberlynck).
§         Ik vraeg slechts aen den schepen der postduyven, Maria-Helena Van Den Smidse, dat zy ervoor zorget dat d’heerlyckheeden Outgarden, Hauthem, Meldert ende Hoxem evenveel aen bod koomen in ‘t gemeentelycken infoblad als ’t buurtschap Hoegaarden.
§         Ik vraeg slechts aen den schepen der kerckemissen ende marckten, Filipus H’groett, dat hy ervoor zorget dat den gemeenteraed den kerckemissen weekeindes van d’heerlyckheeden Outgaarden, Hauthem, Meldert ende Hoxem erkent en dit tot het jaere Onzes Heren tweeduyzend veertig, evenals den registraetie ervan in den gemeentelycken almenack.
§         Ik vraeg slechts aen den schepen-tollenaer, Fredericus Duytkunscht, dat hy elck jaer telckenmaele zilverlingen in den helm van Ridder Ivan Hoe gooit voor het plannen ende organiseren van den kerckemissen van d’heerlyckheeden Outgaarden, Hauthem, Meldert ende Hoxem.
§         Ik vraeg slechts aen den schepen der burgerlycken stande, Gode-Lieve Sterckekweeste, dat zij ervoor zorget dat den ideaele jonckvrouwe voor eenen jaere verkoozen wordet op den zesentwintigsten van den negenden maend van het jaer Onzes Heeren twee duyzend dertien, tijdens den herdencking van den slag.  Elck daeropvolgend jaere (tot het jaere Onzes Heeren tweeduyzend veertig) volget eenen voorbereydende eliminatiewedstryd tydens den kerckemissen van d’heerlyckheeden Outgaarden, Hauthem, Meldert, Hoxem ende Hoegaarden.
§         Ik vraeg slechts aen den schepen die instaet voor ’t welzyn van den gemeenschap, Jozef Van Den Kouden Heuvel, dat hy elcke minder begoede dorpelinck van d’heerlyckheeden Outgaarden, Hauthem, Meldert, Hoksem ende Hoegaarden ten minschte eenen maele per jaere eenen gratisch maeltyd serveert.