Pagina's

zondag 16 juni 2013

ZEEEER zware week voor de boeg - vooral op het werk - de laatste loodjes....

Maandag eerst naar het gemeentehuis, dan naar de bank omdat men zelfs in het belastingkantoor van Tienen er niet in slaagde om onze fiscale aangifte correct in te vullen.  Hoe ingewikkeld kan het leven zijn.  Tussendoor moet ik een 6 uur durende ademtest uitvoeren voor het labo van het ziekenhuis.  Op die manier zou men kunnen testen waar ik nu eigenlijk allergisch voor ben.  Tussen mijn besprekingen door zal ik maandag om het half uur in een buisje moeten blazen.  In de namiddag (met mijn buisjes)  naar het werk in Wijgmaal.  's Avonds komt het nieuwe beheersorgaan van uw openbare bib voor de eerste keer in de nieuwe samenstelling samen.  Ik ben terecht erg fier op onze bib.  Het is het middel om jonge gezinnen te bereiken, maar je ziet er ook altijd veel senioren (hoe zou je zelf zijn als je  tijd hebt?) .  Het is de meest bezochte openbare infrastructuur van de gemeente (na de gemeenteschool natuurlijk).

Dinsdag eerst naar Wijgmaal, dan naar Galmaarden voor de voorstelling van de Opvoedingskaravaan van het Pajottenland.  Een zeer mooie streek, een zeer mooi project.  Zelf hebben we in die regio ook een project van Welzijn lopen.  Om half 8 schepencollege.

Woensdag heb ik een dag die ik het liefst zou willen overslaan.  Moeilijke Raad van Bestuur in Brussel, met voor- en navergaderingen én met een afloop die ik niet kan voorspellen.  Om 17 u verwacht op een vergadering bij Kind en Gezin in Brussel (wie beweert er dat er in de Social Profit niet hard wordt gewerkt). Of ik tijdig 's avonds op de Raad van Bestuur van Ecowerf geraak is zeer onzeker.  Temeer omdat het elke dag file is als je van Brussel komt - ze zijn een spitsstrook aan het maken - maar tegenwoordig sta je daardoor gewoon ALTIJD stil.

Donderdagvoormiddag eerst naar een vergadering in Beveren ('ergens' in de provincie Antwerpen), feestelijke vergadering van de koepel van de welzijnsvoorzieningen.  Ook hier ga ik alleen voor het officiële gedeelte en zal ik het 'feestgedeelte' en de maaltijd aan mij moeten laten voorbijgaan.  Om 12 u word ik al verwacht in Antwerpen stad voor een DOE-ferentie rond innovatie.  Naar het schijnt, word je er 'aan het werk gezet'.   We zullen zien.  Innovatie is erg leuk, het is ook mijn job op het werk, maar langs de andere kant geloof ik ook in gewoon nieuwe sausjes over bestaande concepten.  Het moet niet altijd 'tabula rasa' zijn.   Maar kom, ik zal zeker nog wel één en ander bijleren op de DOE-ferentie.

Vrijdag moet ik gewoon al mijn achterstand inhalen.  Het wordt een gewoonte.