Pagina's

maandag 22 september 2014

Agenda : Veel Europees platteland én toerisme deze week

Maandagvoormiddag naar het provinciehuis van Limburg voor het werk (voor het Europese plattelandsfonds).  In de namiddag naar de Tuinen en naar het gemeentehuis  Overleg ruimtelijke ordening en woonoverleg Hoegaarden.  ’s Avonds schepencollege.
Dinsdagochtend even gaan supporteren voor de scholenveldloop in het Mariadal.  In de late voormiddag overleg met Infrax over de rioleringen.  Op de middag word ik in Racour-Landen (zie foto) verwacht om een woordje te zeggen op de opening van de (provincie)grensoverschrijdende fietsroute (Hageland, Hesbaye, Haspengouw), een leaderproject.   Het toeristisch infopunt van Hoegaarden was trekker van dit project.   ’s Avonds leadervergadering in Bierbeek.  Leader is het Europese plattelandsfonds waar Hoegaarden al veel projecten mee heeft gerealiseerd.
Woensdagvoormiddag naar het gemeentehuis en naar de brouwerij voor de voorstelling van de nieuwe toeristische brouwerijbezoeken.  Je hoort er woensdag meer over in de pers, ik ga nog niet alles verklappen.  Ik gun de journalisten ook nog wat fun.  Woensdagavond ga ik voor de eerste keer naar de redactievergadering van Kerk en Leven, eigenlijk een heel goed weekblad met veel achtergrondinformatie.  Het lijkt mij leuk om daar aan mee te werken, ook al vind je mij niet elke week in de mis.  Leuk tijdschrift, leuk team in Hoegaarden.  Daardoor  wil ik graag  het feest voor 10 jaar Ecowerf in Leuven moeten missen.
Donderdag zal ik voor de eerste keer deze week mijn kantoor in Leuven zien.  Om die reden 'bros' ik een vergadering in Brussel.
Vrijdagvoormiddag overleg met een aantal gemeenten in Hoegaarden over de Getevallei.  De Gete is mijn favoriete rivier, wat had je gedacht ?  's Avonds kampioenenviering op het gemeentehuis.