Pagina's

zaterdag 2 januari 2016

In 2016 hebben we 366 (!) kansen op een mooie dag

2016 is een schrikkeljaar.  Fijn. 
Bij het begin van dit jaar wil ik graag even vooruitblikken op 2016, en dit op alle fronten.

Op blogfront ga ik wat dimmen qua volume en verdiepen qua inhoud.  Ondertussen weet al heel de wereld alles over wat ik graag eet en doe, over dingen waar ik mij aan erger of blij van word.  In 2016 ga ik meer dingen voor mezelf houden.  Bovendien is er ook nog facebook en twitter, alhoewel er met dat laatste al wel eens iets verkeerd loopt, maar dat ligt aan mezelf.
Wat krijg je dan wel te lezen op mijn blog ? Een voorbeschouwing op het begin van de week en een nabeschouwing op het eind van de week, daarmee zal je het moeten doen.  Als mensen mij vragen om promotie te maken voor een of andere activiteit kan het ook nog.  Maar voor de rest 2 berichten per week, die voor mezelf ook een vorm van reflectie zijn.
En als ik me niet kan houden natuurlijk, omdat ik een boodschap heb die ik wil verkondigen, dan zal je ook een bericht geserveerd krijgen.

Op politiek front wordt het een zeer druk jaar.  Voor mij zal de klemtoon liggen op de uitvoering van het klimaatplan van Hoegaarden.  Omdat we willen dat het klimaatplan 'gedragen' wordt door de bevolking zullen er heel wat (leuke!) publieksacties zijn.  'Eetbaar Hoegaarden' is de belangrijkste.  Iedereen kan meedoen.  Heb je een moestuin die je graag wil openstellen op deze dag, of wil je op een andere manier meewerken, laat het mij dan zeker weten.  Het thema is : korte (voedsel)keten.  Het wordt een prachtdag.  Maar er zullen ook andere dagen zijn die passen in het klimaatplan.  Zo zal er tijdens de garageverkoop een repaircafé zijn, er zal een bloesemdag georganiseerd worden, een klimaatdag en nog veel meer. 
Maar het klimaatplan zal ook inhoudelijk moeten uitgevoerd worden, los van publieksensibilisering.  Je hoort er binnenkort meer over.  Het klimaatplan wordt een bijna voltijdse schepenbevoegdheid.  Opletten dat er nog tijd overblijft voor mijn andere bevoegdheden.  Alhoewel, in de praktijk zijn er altijd heel wat verbindingen tussen de verschillende domeinen.  Denk maar aan de Urban Run in het voorjaar, een prachtige dorpsloop door gebouwen, voor de eerste keer in Hoegaarden.  Een initiatief van het domein sport, maar natuulijk geïntegreerd met cultuur, toerisme, horeca....

Op privéfront wordt het een mooi jaar, dat verwacht ik toch.  We zijn na 23 jaar weer kinderloos.  De dochters zijn uitgevlogen en aan het werk.  Alhoewel, als ze een praktisch probleem hebben, weten ze ons te vinden.   En in juli, dan maak ik met mijn Grote Liefde een avontuurlijke reis, waarschijnlijk ergens in zwart Afrika.  Zelf ben ik nogal een huisduif en op reisvlak een 'Europagirl', maar Peter weet mij gelukkig te overtuigen om ook de rest van de wereld te ontdekken.
Als privé beschouw ik ook het plan om een Hoegaardse vereniging die mij nauw aan het hart ligt, nieuw leven in te blazen.  Ik hoop dat het mij lukt.  Maar dat hangt natuurlijk niet alleen van mezelf af.  Ik blijf er weliswaar in geloven.  Nooit opgeven....

Op werkfront wordt het zeer druk.  Zo veel plannen, nieuwe ideeën en te weinig tijd in mijn 60%.  Een paar West-Vlaamse projecten ook, dat wordt uren in de file staan. Maar ik kijk er wel naar uit.  En het vele werk, dat doe ik mezelf aan.  Af en toe zou ik eens moeten 'temperen' op vlak van ideeën en plannen, maar ja... dat is het aard van het beestje.