Pagina's

donderdag 7 mei 2009

1 jaar overlijden Frans Huon (vervolg)

Onlangs een vreemd moment in dit kader. Voor een afgelopen subsidiedossier op het werk moest ik mijn agenda van vorig jaar uitpluizen. Bij mijn 'to do's' op 31 maart stond er : ' Frans bellen'... Ik heb spijt dat ik niet heb opgeschreven waarover het ging. Maar waarschijnlijk zal het wel een zeer lang telefoongesprek geweest zijn, ook al was hij toen zo ziek. En op 5 april heeft hij nog gespeecht op de voorstelling van de kroniek van Hoegaarden van Christian Hennuy. Dat vond hij heel belangrijk. Frans wist heel goed dat geschiedenis belangrijk is om het heden te kennen en lessen te trekken voor de toekomst. Spijtig dat ik toen nog geen blog had. Waarschijnlijk zou Frans toch wel regelmatig mijn rubriek 'uitspraak van de maand' gehaald hebben. En dan hadden we de beste filosofische uitspraken nu nog eens kunnen herlezen. Of we zouden er een boekje kunnen van samenstellen hebben.
Op de foto : lijsttrekker en lijstduwer hebben ons naar een prachtig verkiezingsresultaat getrokken en geduwd eind 2006.