Pagina's

dinsdag 19 mei 2009

wat zullen we drinken, zeven dagen lang, wat zullen we drinken voor de dorst ?

Ik ben niet zo tevreden over de Hoegaardse berichten in de pers. Zowel mijn 'on the field' mediatrainer Christian als mijn favoriete blogmaster Raymond zouden volgens een aandachtige lezer geschreven hebben dat toeristen op dinsdag zouden verhongeren en verdorsten in Hoegaarden. Niets van dit alles is waar. Er is eten en drinken genoeg in Hoegaarden, ook op dinsdag Wat wel waar is, is dat het Kapittelhuys op dinsdag gesloten is, waardoor bezoekers aan de Tuinen niets op het terras van de Tuinen kunnen drinken én dat toevallig op dinsdag ook de Venetiaen dicht is. Maar keuze te over toch, ook op dinsdag. Je kan een overheerlijke schotel bij Don Camillo gaan eten. Don Camillo werd onlangs nog vernoemd door Meldertenaar Frank Fol in het Standaard Magazine als één van zijn 'favourites'. En... op dinsdag kan je voor een lekkere pint vanzelfsprekend terecht bij onze erfgoedparel op cafégebied, namelijk bij Brem. Ik heb het vandaag op mijn schrijfopleiding in Mechelen nog aangeprezen als 'schat' van de Stoopkensstraat. Zo'n authentiek decor, opgenomen in volkskundige caféboekjes, ... het is een stille getuige van ons rijk caféverleden. Erfgoed is meer dan kerken en boerderijen, ook het interieur van Brem moet door elke toerist bezocht worden.
En... binnenkort zou ook het Kouterhof weer open zijn op dinsdag. Er is genoeg voor iedereen, dus drinken we samen, zeven dagen lang, dus drinken we samen, niet alleen...
Op de foto's : het interieur en exterieur van het gezellige café Brem. Pure nostalgie.
Deze foto's zijn genomen op CD&V-evenementen. Ik heb ze ingepikt van de CD&V-site.