Pagina's

zaterdag 16 mei 2009

schoon is anders

Schoon is dat toch niet, al die politieke affiches die je overal ziet staan. Vervuiling van het landschap, een verminking van ons mooi gemeenteplein en onze pittoreske dorpjes. Om nog te zwijgen van al die inkt en papier. De Vlaamse regering zou zich beter eens over dit soort milieuvervuiling buigen. Let op, ik hou heel veel van de jongens en meisjes die op deze affiches staan, méér nog, naar zeer grote waarschijnlijkheid zal ik er op stemmen (op die van de foto). Zij doen hieraan mee omdat andere partijen dat ook doen. Zelf ben ik tijdens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen ook mezelf willens nillens in het veld tegengekomen, pronkend op een stokje of met een snorretje bijgetekend. En ik had 1 fan in een doodlopende straat in Meldert die er echt iets schattigs had bijgeschreven dat op dit moment niet voor publicatie vatbaar is. Het was eigenlijk telkens een onaangename confrontatie om mezelf van tussen de maïs of de suikerbieten te zien uitkomen. Waarom verbiedt men deze lelijke toestanden niet op Vlaams niveau ? Er zijn voldoende milieuvriendelijke kanalen om politieke propaganda te maken. Het zal Vlaanderen er properder op maken. Over een paar jaar zijn we toch allemaal aan het 'twitteren' of iets dat nog veel hipper is. Het probleem is ook onze vertrouwde CD&V-site niet ontgaan. De foto heb ik van daar ingepikt. http://hoegaarden.cdenv.be/Nieuwsbericht.5934.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=17932&tx_ttnews[backPid]=5947