Pagina's

donderdag 18 juni 2009

Hoegaarden plage (op 500 meter van mijn deur)

De Velpe krijgt in Boutersem een doorwaadbaar wad, waardoor je te voet kan oversteken. Dat lees ik net op Nieuwsblad Tienen online. Er staat niet bij of het met de broekspijpen opgerold is : http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=BLRBI_20090618_005&postcode=3300 Ik heb een zwak voor rivieren waar je kan in pootje baden. Of oversteken langs een wadje... Op de foto zie je mijn dochter Laura met haar vriendin 2 zomers geleden de Gete oversteken. Maar ik moet niet jaloers zijn op Boutersem. Op de plaats waar mijn dochter toen nog met natte voeten de Gete oversteekt, zal een wandelbrug komen opdat je van de vijvers over de Gete (met droge voeten !) naar het Kluisveld kan. Dat wordt een mooie route. Het wordt trouwens zeer mooi aan de vijvers en langs de Gete. Er komt een heuse vistrap. De burgemeester heeft onlangs nog op een zeer bevattelijke manier op het schepencollege uitgelegd waarvoor dat dient en hoe dat in elkaar zit. Hij heeft als vorige schepen van leefmilieu het dossier voorbereid. En.... heel belangrijk .... die beheerswerken aan de Gete en de vijvers krijgen financiële steun van Europa (Interreg Benelux Middengebied). Aardig meegenomen ! Hoegaarden zorgt er altijd wel voor om haar deeltje van de Europese, Vlaamse en provinciale pot te krijgen.