Pagina's

zaterdag 27 juni 2009

officiële opening San Marco op het Gemeenteplein

Het was zeer gezellig op de openingsdrink bij San Marco. Tetteren op de vensterbanken, toogske op de stoep, zelfs volk van Bierbeek dat was afgezakt. Een aanwinst voor het gemeenteplein.
Maar...waar is Marc zijn eerste lusterke gebleven ? Je ziet het op de foto. Op de zaterdag van Voices heeft de uitbater er nog maar pas lampjes ingedraaid. En nu is de luster al vervangen door een hipper model... Spijtig. Ik heb het aan Marc gezegd en.... ik was niet de eerste die het had opgemerkt.
Wat is dat toch met die lusters op ons gemeenteplein ? Monumenten en Landschappen heeft na het plaatsbezoek aan de kiosk én het voorstel voor de te hangen luster ook nog bedenktijd gevraagd.
Het Botellonproject (zie mijn blog van een paar dagen geleden) kwam ter sprake bij San Marco. Daar waren al wel een paar kandidaat-deelnemers. Van mijn grote liefde mag ik gerust een 'botellon'feestje in onze tuin doen. Ik mag hem alleen niet vergeten te vertellen wanneer het doorgaat, want hij wil er bij zijn. Ik koop alvast een goede fles.
Op de foto : vorige week nog de lampjes ingedraaid, gisteren was het lusterke al vervangen door een hipper exemplaar. Dit is ons aller lot (filosofie!)